In deze cursus leer je hoe je sponsoring effectief inzet binnen je vereniging, sponsorrelaties opbouwt en beheert, en concrete tegenprestaties biedt om langdurige samenwerkingen met bedrijven te versterken.
Sponsoring is voor veel verenigingen een belangrijke inkomstenbron. De voornaamste inkomsten voor verenigingen bestaan uit contributies, kantine inkomsten en sponsoring. Bij lokale verenigingen bestaan sponsoren voornamelijk uit lokale bedrijven die iets terug willen doen voor de gemeenschap. Veel sponsoren hebben dan ook een direct link met de vereniging, omdat ze daar lid van zijn of als vrijwilliger betrokken zijn. Deze sponsoren hebben dus een maatschappelijke insteek.
Steeds vaker verwacht een bedrijf echter een concrete tegenprestatie van de vereniging. Hoe groter de afstand tussen sponsor en bedrijf, hoe belangrijker deze tegenprestatie is. In deze module gaan we dieper in op de mogelijkheden voor sponsoring binnen jouw vereniging en hoe je dit kunt organiseren.
Leuk dat je een review wilt plaatsen. Deze functie is alleen beschikbaar nadat je bent aangemeld. Uiteraard is het aanmelden volledig gratis.